Pigmentfläckar...

Det finns ingen förklaring varför pigmentfläckar uppstår bara hos vissa kvinnor.
En del kvinnor kan få ljusa, mörka eller vita fläckar i ansiktet. Oftast förekommer pigment fläckarna på kinderna eller pannan men det kan även förekomma vid hårfästet och överläppen.
En del pigmentfläckar har med kroppens hormoner att göra och kan drabba gravida eller kvinnor som äter p piller, numera har p pillren blivit lägre doserade så det är inte lika vanligt med pigmentfläckar från p piller. Tidigare kallades pigmentfläckar chloasma "Graviditestsmask.
Melasma ser ungefär likadan ut, och kommer oftast från exponering av sol samt användning av kemiska preparat. Även vissa mediciner tillsammans med exponering av solen kan orsaka pigmentfläckar. Åldersfläckar kommer med åldern och är en blandning av hormonell och solskadad hy. Åldersfläckar är vanligt både hos män och kvinnor.  


hos mig började det i pannan som en mörk fläck...min kompis frågad varför jag va skitig i pannan och jag frågade vadå,jag har inte gjort något!?sedan har det spridit sig ner under ögonen och lite på överläppen...

syns inte så mycket på vintern men nu på sommaren kommer det fram,jag ska smörja mig med en salva el creme som jag köpte på hälsokosten anti agie pigment för typ 250-300kr kommer inte ihåg,men den blekte fläcken jag hade i pannan nu under vintern,så vi få se nu när sommaren kommer,ska börja redan nu....


Kommentarer
Postat av: Karin

kramar om min medsyster

2009-05-05 @ 05:35:04
URL: http://vackerunderbar.se
Postat av: ingegerd

tackar!!!det behöves!!det samma till dig!!

2009-05-05 @ 08:52:13
URL: http://nicecandylife.blogg.se/
Postat av: Karin

Vi bygger in dem i gele....De är lite tjocka att applicera ovanpå tyvärr...

2009-05-06 @ 19:47:57
URL: http://lightelegance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0